april april din dumma sill

tjabba tjena hallo!
onsdag idag och det börjar faktist kännas som veckan redan håller på att nå sitt slut, härligt :) vårsolen skiner ute och man får bara mer & mer vårkänslor fär varje dag som går.. men det skulle gärna få va nåra grader varmare tack!  hehe.
dagen började med att pappa lurade mej.. "var har du egentligen gått då dina skor är sådär svarta på sidorna?" jag bara "va? är dom?" han bara "april april". men fan, hur ska jag komma ihåg att det är första april när jag just vaknat! haha :D

iallafall..skoldagen idag gick snabbt, hade en kemilektion, två håltimmar, modersmål, finska & gymnastiken. haha, det första gymppa läraren sa när vi kom in i gymnastiksalen idag var att vi skulle ha ett snabbhetstest, och så tog han två killar för att visa vad vi skulle göra, springa till ena sidan och tibax typ, haha. alla bara va? neej! när han berättade om snabbhets testet. men plötsligt så sa han bara "nedå, april april. nu börjar vi spela" (typ) haha :D vilken lättnad. såå vi spelade volleyboll resten av lektionen, riktit roligt nog. efter skolan har jag mest bara försökt plugga på finska prov, men liksom orkar inte plugga så mycket.. men borde nog plugga nu den närmaste timmen, eftersom att robin kommer hit vid 8 tiden :) vet inte riktit än vad vi ska hitta på, men ska iallafall göra tortillas, mummsit :) OCH just de ja, köpte underbart goda jordgubbar idag! alltså jag var ju bara tvungen, liksom att fira att våren har kommit. så jag köpte en förpackning med stoora jordgubbar ii, dom vaa lite dyra men äh, dom va värt priset! första intefrysta jordgubbarna för i år :) gottttt!
nej nu måste jag fortsätta plugga, sen tv & vänta på robbbbban :)

imorgon blir det en låååång dag, eftersom att vi har drama efterskolan, så kommer hem först lite innan 6. huuh, jobbit. men tur iallafall att drama är så kul att man orkar med det.. också efter en lång skoldag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback