allt kan hända

okej hälgen blev inte alls som tänkt.. den skulle bli perfekt  men blev allt annat än bra. i lördas var jag på jobbet, väntade på att få sluta kl.7 och åka till sommarstugan med robin. men det blev ändrade planer. hade matpaus vid halv 4 tiden, då robin ringde mej och berättade att hans pappa & två bröder varit med om en olycka. jag fick sluta jobbet och åkte med robin, hans mamma och farfar till sjukhuset i vasa. de har skador men mår bra med tanke på vad de varit med om, de 2 andra som de krockade med dog troligen direkt. de klarade sig tack vare deras bil.. de hade en lite större bil, liknande flakbil (vet inte riktit vad de heter..). så vi var på sjukhuset och hälsade på och kom inte hem förrän vid kanske 10-11 tiden på kvällen. sov över hos honom och på söndagen vid 4 åkte vi mot vasa igen för att hälsa på och se hur läget var... kom inte hem förrän vid 11 och då sov jag hemma. förstår fortfarande inte att detta har hänt.. det går så snabbt.
orsaken till olyckan var att bilen som de krockade med plötsligt körde över på fel fil, troligen av någon slags hjärtattack. 

usch fyfan. sånthär borde inte få hända, de så hemskt! men jag hoppas ni blir bra snart, krya på er <3 


en bild från krocken som jag hittade på netet. bilen som syns bäst var den
som de krockade med.. deras bil är längre bort bakom brandbilen. ser ut
som e skrothög, inget finns kvar.

just nu sitter jag iallafall i skolan och har håltimme. har haft en lektion, finska, idag som var andra timmen och nu återstår bara en lektion i geografi som är sista timmen, jobbit. men sofie kommer om ca. 10 minuter hit innan hon åker till vasa så jag har iallafall något att göra. 
igår hade jag två första lektionerna och efteråt åkte jag hem och robin kom till mej. var med honom till ca. halv 6 tiden, då han var tvungen att åka hem.. vid 7 åkte han iväg till militären igen, åh saknar honom redan <3 jobbit för honom också att åka dit ner efter allt detta :/  <3 
vid 6 tiden hämtade jenna upp mej och vi körde runt lite och sen hämtade vi upp hannah. köpte lite godsaker och åkte till bio - kollade harry potter 6 för andra gången men denna gång med svensk text. helt okej bra. efteråt var vi ute en stund satt vid abc, pratade & skattade med markus, thomas, robin och henkka och sen hem. kollade en stund på tv och sen gick jag och la mej. 
idag ska jag göra lite hälsokunskap uppgifter innan jag och jenna ska se på gossip girl. sen kanske ut med jenna och hannah :D ha det bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback