10 december

nästan som att man kan säga att det är hälg, kanske? :) tror inte det blir någon skola för mej imorgon eftersom att jag ska åka med mamma till vasa och julshoppa! måste hitta alla mina julklappar. har ändå inte mycket skolan imorgon så det är inget viktigt som jag missar, även om det vore mysigt att va på lucia firandet.

idag kom jag till skolan vanlig tid, hade håltimme första lektion. försökte plugga lite till engelska provet, det var därför jag åkte till skolan en timme tidigare. men det blev visst inte så mycket läst. som vanlit. efteråt skrev vi iallafall prov och sen var det mat. efter maten hade vi håltimme, var ner till stan och lånade en bok till modersmål. dagen avslutades med modersmål & gymnastik. riktit roligt på gymnastiken idag också!

när jag kom hem satte jag nästan direkt igång med historia uppsatsen, som jag fortfarande håller på med.uppsatsen om Cypernkriget som jag förra veckan inte tänkte hitta fakta om. sen fick jag nåra papper av vår lärare så nu gick det lite bättre. har skrivit 2 sidor hittils, en sida kvar ungefär. det måste va minst 3 sidor, och mera tänker jag inte skriva heller. 3 sidor i ett ämne som historia är redan för mycket. men nu ska jag iallafall ta en liten paus och se på salatut elämät, och sen fortsätta skriva. ikväll kommer också marielle hem :) kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback