geometri

Sitter just nu och försöker plugga på matematik prov som vi har imorgon. har typ inte pluggat alls på det men får hoppas att det går bra.. vill verkligen få godkänt/bra. får man underkänt och tänker tenta om kursen så är det hela boken, men nu till provet har vi skippat rymdgeometrin & det är jag jävlit tacksam för! endast några saker jag inte förstår, men även om jag förstår det mesta så kommer jag att sitta som ett frågetecken på provet, alltid likadant. så irriterade då man tror att man kan det men så ska man skriva provet och fattar noll. haha!
under tiden som jag har läst på prov har jag också proppat i mej ett helt filippinos paket så jag nästan mår dåligt (+ att jag åt mat just innan jag började trycka i mej av dom).
en lååångsam skoldag har jag nu bakom mej.. dagen började med fysik & filosofi, efteråt 2 lektioner musik där vi bl.a. skrev en uppsats om gitarren och blev indelade i bandgrupper som vi i fortsättningen ska spela med (tror jag..). och roger hade tydligen valt att jag skulle spela på keyboard. kan ju inte precis säga att jag är något proffs då jag inte ens vet var typ D,C,G osv är.. men jag skulle gärna lära mej, kunde spela lite då jag var liten men det var nog inte mycket det..
iallafall, därefter hade vi dubbeltimme religion och en engelska timme. mamma hämtade mej vid 14:45. vi åkte hem, hämtade elvira och åkte iväg till tjöck till djurläkaren - elvira skulle opereras/kastreras. tyckte så synd om henne då hon efter att fått sprutan gick runt på golvet och plötsligt kunde hon inte gå längre, föll ihop och så småningom somnade. medans operationen pågick, var jag och mamma och åt glass till tjöckbaren. elvira sover halft fortfarande men hon har rört sej en bit i taget. de sa att on kan t.o.m. sova i 5 timmar. får se när hon vaknar helt..
nej nu tror jag att jag ska se till elvira (hon sover i lugn och ro i bastun) & sen plugga.. eller just ja, halv börjar ett program så jag ska nog se tv sen :) puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback