rökfyllda Lålby

uschuschusch..
man behöver bara stiga utan för dörren så kommer ett grått rökmoln imot och man stinker rök. grannarna har eldat ute på gården hela dan och hela byn är rökfylld nästan. och ännu till har de varnat för bränder! de kan inte va kloka. tack så mycket att man börjar lukta rök så snart man går ut på sin egen gård liksom.. usch då! tänk er för..
nej nu ska jag sluta klaga.. såå mycket gör det väl inte, eller okej jo det är jävlit irriterande.
mormor och morfar var just hit en sväng, hör deras bil åka från gården just nu. trevlit :) de körde förbi och var tvugna att komma in en sväng och se att det inte brinner då det var så mycket med rök i hela byn som kom härifrån, men nej det var från grannen. men de var här en stund och pratade och så iallafall, och drack kaffe :) annars idag vaknade jag vid halv 12 tiden och började läsa lite i boken "en sorts kärlek". ungefär kvart över 12 steg jag upp, gick ner och hämtade ett äpple, gjorde nåra magmuskler & kollade på extreme home makeover. efteråt blev det 3 gamla avsnitt av salatut elämät. kommer 3 avsnitt i repris varje dag, varje sommar. typ de avsnitt som kom för flera år sedan. har sett nästan alla men rolit att se dem igen. salatut elämät är en serie som jag verkligen inte kan ta mej ur, har kollat på det från seriens början som var för fleeera år sedan.. ingen aning när jag började kolla på det men kanske vid 8-10 års åldern. hehe.
mycke annat har jag inte hunnit med idag. ska vel sitta och lata mej en stund vid datan nu och sen göra mej klar för vid halv 6 tiden kommer jenna och vi åker tillsammans till henriksdahl där det ikväll är första teaterövningen :) om 3 veckor blir det premiär, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback