duktit duktit

känner mej riktit duktig just nu! efter att jag kollat på salatut elämät, gick jag ut på en promenad. pratade med robin i telefon nästan hela vägen för att ha lite sällskap, även om jag hade hunden med mej. men han springer ju bara runt och luktar i diken & är glad för att va ute :) hihi gullunge <3 hehe lite konstit, under promenaden då jag pratade med robin i telefon gissade han 3 gånger var jag var och alla 3 gånger gissade han exakt rätt. haha!
när jag kom hem igen, lite frusen om fingrarna, gick jag direkt upp till mitt rum och började läsa på engelskan.. och nu har jag läst lite över en timme. mamma förhörde mej litegrann också och försökte förklara lite av grammatiken så jag skulle förstå bättre & nu känner jag men en aning klokare för ikväll. haha! är faktist rätt så pigg också, tack vare promenaden. var just nere och la ansiktsmask i ansiktet också, som jag tänkt göra nu i flera dar, men aldrig orkat. haha lat kan man ju kalla det... men nu är det gjort och i ansiktet sitter den som bäst.
imorgon blir det en skön dag.. eftersom att rektorn som vi har i finska är i Tikkakoski med Malin, Sofie, Emilia & Rebecca. de är där nåra dar och bekantar sig, jag hade också velat åka men jag lät de andra åka eftersom att jag redan kan rätt så bra finska. jaa, & senare i vår kommer de att komma till vår skola och hälsa på. får vel hoppas att de kommer tillräckligt många, jag vill också ha någon som bor hos mej nåra dar :) skulle va riktit roligt! iallafall, eftersom att hon är borta så har vi ändrat schema & ingen finska, så vi slutar 2 lektioner tidigare som jag redan kanske nämnt. hehe.
nej nu ska jag läsa lite bloggar och sånt innan jag tar mej ner och tvättar bort aniktsmasken & borstar tänderna, och går och sover :) gonatt, ha det bäst!

min gulliga elvira myste i min (obäddade) säng medans
jag pluggade engelska, sen myste jag lite med henne.
hon e bara för söt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback