hälgen -> morsdag

ojojoj vad jag är trött..
I fredas var jag och kollade fotbollsmatch, sporting vann :) lite kallt var det men annars kul!
efteråt kom var jag med emma & sofie vid abc en stund och vi var också ute och körde en
sväng med seppälä tills Robin kom och då satte jag mej i med honom. körde mest bara
runt och sånt. somnade vid ungefär 3 tiden.
I går steg vi opp redan halv 10, mamma fyllde år så vi gav vår present till henne & riktit god
födelsedags frukost. efteråt lite halvsov vi och satt vid datan och tog en massa fjollbilder,
skrattade åt helt konstiga saker, ni vet sånt man gör då man e trött. haha! kul kul
vid 6 tiden kom mormor och morfar hit och vi åt massa me bärpaj, tårta & bulla :) ucsh vad
mätt jag blev. vid 7 tiden åkte robin hem för att han skulle på 50 års kalas, och sjussade mej
på sammagång till abc, där jag mötte upp hannah. vi köpte grillmat & åkte sedan till emma.
vi ( jag, sabina, emma, tilla, hannah och emellanåt också bennet) satt ute några timmar och
försökte grilla med emma nyinköpta grill från halpa-halli. ingen grill man kan lita på iallafall..
tog oss säkert 2 timmar att få en korv var, hehe. sedan grillade vi också majs som inte blev
så jättelyckat eftersom att grilljäveln slocknade. nåå fick iallafall liiite mat :) och så klart proppade
vi ju i oss en massa chips, hehe.
nå iallafall, riktit mysit att sitta ute i filtar & dricka lite och snacka en massa,även om det var en
aning kallt.. men efter nåra timmar förflyttade vi oss in istället. och senare gick vi ut, var inne på
en hemmafest en sväng men sen satte vi oss i olika bilar, jag for med robin & dom. åkte till
torget som var typ fullproppat, sällan det är det! hehe. det var iallafall en riktit rolig kväll, kom hem
till robin vid 3 tiden ungefär, kollade lite på tv och sen somnade vi rätt så snabbt, båda var urtrötta.
idag var vi ännu tröttare men steg iallafall upp innan 12 och robin sjussade hem mej. nu är jag
hemma och borde egentligen läsa lite i min modersmålsbok nu som jag inte kommer att hinna
läsa ut i tid, så kanske borde gå och läsa lite nu..
morsdag idag iallafall och jag ska jobba 15.00-21.00, hoppas tiden går snabbt.
bilder kommer senare, inte för att jag orkade ta så många foton men.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback