31 januari

en lyckad hälg börjar dra mot sitt slut.
(ett lite längre inlägg, om hälgen som gått)

denhär hälgen har varit lite längre eftersom att vi var i helsinfors i fredas.
vi startade från skolan vid halv 12, var ca. 32 st som åkte. kom fram vid
5 tiden och då hade vi 1 ½ timme på oss att shoppa. tyvärr så hittade jag
en hel del, så jag blev en aning fattigare. klockan sju började Play Me
föreställningen. det var faktist jätte bra och man såg verkligen hur mycket
de satsat på det. en musikal värd att se. den slutaden ca. halv 10 och då
var det bara att sätta sig på bussen och åka hemåt igen.

bussresa dit & tillbaka, shoppingen & musikalen - allt var bra. anlände till
Lappfjärd vid halv 3 tiden på natten. jag var hur pigg som helst, steg av
i Lålby. Robin var schaffis så han hämtade mej och vi körde runt en stund.
var även till grillen en sväng då robin skulle ha maat. vid 4 stängde baren
och de robin körde åt - Michael, Markus, Tommy & Andreas kom ut.

vi satte oss i bilen, trots att jag var extra i bilen och trängdes där framme
i tommys famn, och åkte iväg hemåt så småningom. kom hem vid halv
fem till fem tiden. jag var fortfarande hur pigg som helst! men vi bestämde
oss ändå för att gå och lägga oss rätt så snart.

på lördagen steg vi upp vid 12-1 tiden. slöade på i några timmar - såg på
tv, åt mat och allt sånt. mot kvällen körde vi iväg hemåt till mej. duschade
och gjorde mej klar. kollade lite tv. marielle fixade en liten förfest & på
samma gång avskedsfest för några vänner, eftersom att hon åker iväg till
malta i 5 månader nästa vecka. så närmare 8 tiden kom de. jag och robin
satt med dem och kollade på melodifestivalen. när det tog slut (vilken
dålig vinnare) stack de flesta och kvar lämnade jag, robin, marielle, johan
och markus. vi spelade rita & gissa en stund. sedan vid 11 tiden sjussade
jag och robin de andra till baren och vi var ute och körde. efter en stund
hämtade vi upp Linda & Kim. vi körde mest runt, var till grillen (där vi fick
oss ett gott skratt, skrattade så gott som hela den tiden vi var där). åkte
hem vid 2.

idag steg vi upp ca. 11, jag ville inte sova längre eftersom att jag ville va
vaken nån timme innan jobbet, så jag väckte robin genom att kittla honom
överallt, det fungerar så gott som alltid :) kollade robinson finalen och
solsidan som vi hade spelat in i fredas/lördas. vid 2 sjussade han mej
till jobbet.
slutade jobba klockan 9 och efter det har jag bara tagit det lugnt och slöat.
imorgon börjar jag först efter maten, alltså 11:40. så det är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback