7 januari - första skoldagen

vi tycker att det är tråkigt att skolan börjar...
(från vänster: jag, madeleine, linda, sabina)

ja, idag började som sagt skolan igen, inte kul. var så himla trött på morgonen när jag skulle gå upp, trots att jag hade sovmorgon. började 10:25 så mamma sjussade mej till skolan. första lektionen hade vi biologi och sen blev det mat. hade en håltimme efter maten och då planerades det lite inför balen. finska sista vanliga lektionen idag och två sista lektionerna (då vi skulle ha gymnastik) började vi med att öva danserna till balen. fick även ut engelska och biologi provet på förmiddagen och de gick helt okej.

 

när jag kom hem åkte jag och mamma till vonne´s för att pröva balklänningen eftersom att de ska sy den lite på några ställen och efter det var vi en sväng till stan och köpte finskaböckerna.
har suttit och gjort finska läxan en stund nu och biologi läxan tänker jag inte ens försöka på.. tänkte göra den i skolan men det var alltför mycket att tänka på för min hjärna.

nu fryser jag en aning och min mager kurrar så jag tror jag ska fixa lite mat (kanske nudlar med maletkött?) och krypa ner under en filt och se tv (kanske friends?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback